zoeken   
Nieuwsbrief

De beste aanbiedingen en leukste vakantietips gratis in je mailbox? Schrijf je nu in!

Voorwaarden

Tritt Consultancy b.v. handelend onder de merknamen Tritt - Case in Toscana, Tritt - Case in Sardegna en Tritt - Case in Italia middels de websites www.tritt.nl, www.vakantieinsardinie.nl en www.tritt-italie.nl handelt uitsluitend als boekingsagent en bemiddelt bij de totstandkoming van de overeenkomst tussen de eigenaar van de vakantie-accommodatie en de huurder. Tritt is niet verantwoordelijk voor verplichtingen en toezeggingen gedaan door derden of de gevolgen hiervan. In geval van klachten is onderstaand een klachtenprocedure opgenomen. 


Naam en aanduiding accommodaties 

Ons aanbod bestaat uit appartementen, agriturismi, vrijstaande villa's, landhuizen en enkele B&B's. Wij gebruiken in enkele gevallen fictieve namen voor de aanduiding van onze accommodaties, zoals andere aanbieders bijvoorbeeld nummers gebruiken. Daardoor kan het zijn dat je op de gebruikelijke review websites geen recensies kunt vinden van deze accommodaties. In de reisdocumenten (incl. voucher voor de accommodatie en routebeschrijving) die we toesturen, na ontvangst van de volledige betaling, staat de werkelijke naam en de exacte locatie met alle gegevens vermeld.

Op onze website onder de button reacties van gasten kun je de recensies lezen voor de betreffende accommodatie. Je kunt ervan uitgaan dat alle accommodaties op onze website kwalitatief op een goed niveau liggen en regelmatig door ons persoonlijk bezocht worden om dit te garanderen. Het sterren systeem wat wij gebruiken geeft een goede indicatie van de kwaliteit van de accommodatie, dit is echter een eigen aanduiding van Tritt (zie ook Kwalificatiesysteem). 


Reservering en betaling

Je kunt reserveren d.m.v. het invullen van het reserveringsformulier op de website. Nadat de reserveringsbevestiging/factuur door ons naar het opgegeven emailadres is verzonden, is de reservering definitief* en voor beide partijen bindend en rechtsgeldig. 

De aanbetaling bedraagt 30% van de huursom en dient voldaan te worden bij reservering. Het restant dient 8 weken voor aanvangsdatum van de huur bij ons in bezit te zijn. De administratiekosten voor een reservering bedragen € 25,00. Indien de huurperiode binnen 8 weken na reservering ingaat dient de gehele huurprijs ineens te worden voldaan. Een niet-tijdige betaling geeft ons het recht om de reis te annuleren en de annuleringskosten aan je door te berekenen.

Betaling gaat via bankoverschrijving. Betaling via creditcard is in enkele gevallen mogelijk op aanvraag, echter worden hiervoor verwerkingskosten in rekening gebracht, t.w. 3% van het factuurbedrag. 

*Indien je uitsluitend informatie wenst over de beschikbaarheid van een accommodatie kun je dit aanvragen door het invullen van het contactformulier op de homepage van onze website, te vinden onder het tabblad contact.  


Aankomst en vertrek

De huurprijzen van de accommodaties zijn nacht- / weekprijzen en deze zijn gebaseerd op aankomst en vertrek op zaterdag, tenzij anders vermeld. Op de zaterdag van aankomst kun je de accommodatie over het algemeen vanaf 16.00 uur betrekken. Op de dag van vertrek dien je over het algemeen de accommodatie voor 10.00 uur te verlaten. De exacte tijden staan in de reisdocumenten vermeld.
Indien je later aankomt dan de aangegeven tijden, dan dien je direct contact op te nemen met de accommodatie.

Bij wijziging dien je ons tijdig op de hoogte te brengen. Bij niet tijdige melding kunnen wij geen verantwoording nemen voor de eventuele gevolgen en zijn de daaruit ontstane kosten geheel voor rekening van de huurder.


Aantal personen

Het aantal personen waarvoor geboekt is staat vermeld op de boekingsbevestiging. Het is niet toegestaan om met meer personen de accommodatie te bewonen dan staat geboekt. Voor veiligheid- en verzekeringsredenen is het verboden om het aantal maximaal toegestane personen, dit is per accommodatie afhankelijk, te overschrijden. Bij overtreding zullen de extra kosten in rekening worden gebracht of is het mogelijk dat jullie niet worden toegelaten tot de accommodatie. 


Preferenties en essenties

De door jou eventuele doorgegeven wensen (preferenties) bij boeking geven geen garantie. Als de planning van de accommodatie het toelaat zal er rekening gehouden worden met de preferentie. Als een speciale voorkeur dermate belangrijk is dat het al dan niet boeken hiervan afhangt, dan spreken we van een essentie. Essenties gaan in overleg met Tritt en dienen bij boeking uitdrukkelijk kenbaar gemaakt te worden. Je hebt een schriftelijke bevestiging van de essentie nodig op de reispapieren.


Kwalificatiesysteem

Tritt hanteert een eigen kwalificatiesysteem. Door middel van het aantal sterren wordt aangegeven wat je van de kwaliteit van een bepaalde accommodatie kunt verwachten. Hierbij is niet alleen rekening gehouden met de faciliteiten van de accommodatie en de inrichting van de kamers en appartementen, maar ook met de sfeer en de ligging van de accommodatie. Het kan dan ook voorkomen dat Tritt een accommodatie anders kwalificeert dan ter plaatse officieel is aangegeven.


Wijzigen 

Bij wijziging van een eenmaal gereserveerde accommodatie, is de huurder een bedrag van € 25,00 per accommodatie aan administratiekosten verschuldigd. De wijzigingen gaan in overleg met de verhuurder o.b.v. beschikbaarheid. Wijzigingen welke leiden tot reservering van een geheel andere accommodatie vallen onder de annuleringsbepalingen. Doorverkoop door de eerste huurder van gereserveerde weken aan derden i.v.m. annulering is niet toegestaan.


Annuleren

De klant is gerechtigd tot annulering tegen voldoening van annuleringskosten. Annuleringen dienen schriftelijk ingediend te worden bij Tritt, onder vermelding van het factuur/reserveringsnummer. Bij annulering is de klant naast de reserveringskosten van Euro 25,00 en de administratiekosten van Euro 25,00 de volgende bedragen verschuldigd:

Voor alle types accommodaties, excl. vrijstaande villa's en vakantiehuizen:
- bij annulering na verzending van het boekingsformulier en tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode: 30% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode: 60% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de kalenderdag (exclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode: 90% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode tot de start van de huurperiode (inclusief) en het voortijdig vertrekken uit de geboekte accommodatie: de volledige reissom.

Voor vrijstaande villa's en vakantiehuizen:
- bij annulering na verzending van het boekingsformulier en tot de 61ste kalenderdag (exclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode: 30% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 60ste kalenderdag (inclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode tot de start van de huurperiode (inclusief) en het voortijdig vertrekken uit de geboekte accommodatie: de volledige reissom.

Let op: reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.


Verzekeringen

Tritt adviseert met klem om voor elke boeking een annuleringsverzekering af te sluiten en kan hierin bemiddelen. Voor het afsluiten van een reis- en/of annuleringsverzekering kun je op onze website via de services pagina gemakkelijk online een kortlopende reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten bij ‘de Europeesche’ (annuleringsverzekering max. 7 dagen na boeking). Wij adviseren om eventuele verzekeringen pas af te sluiten wanneer je de definitieve bevestiging, oftewel de factuur, per mail ontvangen hebt. 


Aansprakelijkheid

Tritt is op geen enkele manier aansprakelijk voor verlies, diefstal, schade, ongeval of letsel aan personen of goederen, door welke oorzaak dan ook. Ook accepteren wij geen aansprakelijkheid voor enig voorval veroorzaakt door nalatigheid. Voorts wijzen wij iedere aansprakelijkheid af voor eventuele wijzigingen en bouwactiviteiten die buiten ons medeweten zijn ondernomen of doorgevoerd. Dit geldt ook voor invloeden van buitenaf, zoals (bouw)activiteiten georganiseerd door de gemeente buiten ons weten om. 
De getoonde foto's geven slechts een indicatie van de betreffende accommodatie en kunnen afwijken. De prijzen voor het opvolgende jaar zijn aangegeven onder voorbehoud.


Klachten

Alle accommodaties zijn door ons, of onze contactpersoon ter plaatse, zorgvuldig geselecteerd en gecontroleerd. Als er desondanks toch iets niet in orde blijkt te zijn, neem dan binnen 24 uur na aankomst direct contact op met de verhuurder en met ons. Wie zonder overleg eigen maatregelen neemt, doet dit geheel op eigen verantwoording en voor eigen rekening. Alleen klachten die na terugkomst binnen 14 dagen schriftelijk zijn aangemeld, worden door ons in behandeling genomen. 


Stichting Garantiefonds Reisgelden

Tritt is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde accommodaties onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde huur- / reissom terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. 


Inclusief en exclusief

Onderaan de prijstabel van de accommodatie staat aangegeven welke kosten inclusief en exclusief zijn. Kosten exclusief kunnen verplichte kosten zijn of vrijblijvende extra’s welke bijgeboekt kunnen worden. Er staat tevens bij of deze kosten bij boeking of ter plaatse voldaan dienen te worden. De prijzen zijn met zorg samengesteld, met wijzigingen onder voorbehoud.

Extra services als een reis- en annuleringsverzekering (annuleringsverzekering max. 7 dagen na boeking) of een overtocht dien je zelf via de website van Tritt te reserveren. Wij adviseren om deze extra services pas te boeken wanneer je de definitieve bevestiging, oftewel de factuur, per mail ontvangen hebt. 

Borgsom
Bij aankomst dien je vaak een borgsom te betalen, het verschilt per accommodactie of dit contant of per credit card voldaan dient te worden. Onder de prijstabel van de accommodatie, op de reserveringsbevestiging en in de reisdocumenten zal dit duidelijk vermeld staan. Deze borg krijg je uiteraard aan het einde van de vakantie terug, na verrekening van eventuele schade of extra schoonmaakwerkzaamheden.

Eindschoonmaak
Bij iedere accommodatie is aangegeven of de eindschoonmaak is inbegrepen of dat deze ter plaatse betaald dient te worden. Wanneer de eindschoonmaak - al dan niet tegen betaling - door de eigenaren zal worden verzorgd, dan dien je bij vertrek de accommodatie bezemschoon achter te laten en dient het huisvuil weggegooid te zijn. Indien dit niet het geval is kan er een verrekening plaatsvinden middels het inhouden van de borgsom.

Zwembaden
Voor accommodaties met een zwembad dien je er rekening mee te houden dat het zwembad niet het hele jaar open is en vaak ook niet verwarmd is. Als de boeking buiten de periode van begin mei tot eind september valt, kan het zwembad gesloten zijn. De aangegeven openingsperioden zijn betrekkelijk en weersafhankelijk. In de avond zijn de meeste zwembaden gesloten. Sommige zwembaden zijn op basis van zout water en daarmee chloorvrij. Het kinderbad icoontje houdt in dat er een kindergedeelte aanwezig is in het zwembad of een apart kinderbad. Het kan bij uitzondering voorkomen dat een (al dan niet privé-) zwembad in onderhoud of reparatie is, of dat het water gereinigd dient te worden. Voor eventueel hieruit voortvloeiend ongemak kunnen wij helaas geen verantwoordelijkheid aanvaarden. 

Water-, elektriciteitsvoorziening en wegennet
In Italië kan het voorkomen dat er storingen zijn in de water- en elektriciteitsvoorziening. Wij kunnen hiervoor geen enkele aansprakelijkheid accepteren. Veel van de accommodaties zijn landelijk gelegen en zijn mogelijk alleen bereikbaar via onverharde wegen. 

Gebruik van faciliteiten
Er bestaat de mogelijkheid dat van de in de beschrijving genoemde faciliteiten (tijdelijk) geen gebruik kan worden gemaakt. Zo kan het voorkomen dat het zwembad, de sportfaciliteiten, het restaurant, om welke reden dan ook, in het voor- of naseizoen nog niet geopend resp. reeds gesloten zijn. Soms brengen eigenaren van genoemde faciliteiten tijdens het seizoen wijzigingen aan in tarieven, openings- en sluitingstijden. In sommige gevallen zijn faciliteiten verpacht aan derden. We kunnen hier geen aansprakelijkheid nemen, maar zullen er alles aan doen zo goed mogelijk te bemiddelen.

Wi-Fi, televisie
De beschikbaarheid van een Wi-Fi zone of Wi-Fi in de accommodatie staat op onze website vermeld. Je dient zelf voor een laptop met wireless aansluiting te zorgen. Bij twijfel kun je dit altijd bij ons navragen. Houd er echter rekening mee dat de internetverbinding in Italië wisselend of matig zijn. Het is goed te realiseren dat de -constante- werking en snelheid van draadloos internet in het buitenland kan afwijken van wat we gewend zijn in Nederland. Werking en snelheid van Wi-Fi op de bestemming is dan ook niet gegarandeerd. Wij kunnen hier helaas geen aansprakelijkheid voor nemen. Als er een televisie of satelliet televisie aanwezig is, dien je er rekening mee te houden dat er vaak alleen Italiaanse zenders beschikbaar zijn.

Communicatie
Je dient er rekening mee te houden dat niet alle eigenaren de Engelse en/of Duitse taal goed beheersen. De bezetting van de receptie verschilt per accommodatie. Heb je vragen of kom je er niet uit met de eigenaar? Laat het ons weten, wij helpen je graag.

Honden
Bij sommige accommodaties zijn honden toegestaan, al dan niet tegen betaling. De hond is altijd op aanvraag en dient bij boeking opgegeven te worden. Je dient je ter plaatse te houden aan de regels van de verhuurder. Een EU-paspoort voor je huisdier is verplicht. Hiervoor raden wij je aan om contact op te nemen met je dierenarts.

Toeristenbelasting
Bij veel gemeenten in Italië is toeristenbelasting ingevoerd en de regels hiervan verschillen per gemeente. Wij proberen deze informatie altijd zo actueel mogelijk te houden op onze website, maar het kan zijn dat de regels tijdens het seizoen veranderen en wij hiervan niet op de hoogte zijn. De hoogte van het bedrag en de lengte van het aantal nachten waarvoor de toeristenbelasting betaald dient te worden zal ter plaatse definitief berekend worden.


Copyright

Niets van de websites van Tritt mag worden overgenomen, verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt d.m.v. druk, fotokopie, microfilm of op welke wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Tritt.

Voorwaarden Tritt - versie 01/01/2020

© 2000 - 2020 Tritt - Case in Italia
vakantie@tritt-italie.nl · (+31) 085 833 0044